Vanhemmat kävivät kylässä (oikea ylänurkka, Prahan linnan edessä soittajia katsomassa).

Viime viikolla sain sähköpostin jossa kysyttiin, milloin käytän minulle kuuluvat 6 vapaapäivää. Kiva tietää, että on vapaapäiviä! Otin heti perjantain vapaaksi, ja hain vanhemmat kentältä. Yhden tähden hotelli lähellä Narodni Tridan asemaa oli ihan OK. Käytävällä haisi kissanpissa, patja natisi ja hotellin istuintuolit olivat lähinnä ulkokäyttöön alunperin suunniteltu. Mutta siellä oli ihan siistiä, ja löytyi jopa jääkaappi ja pieni keittokomero. Ja hinta oli 25e/yö per henkilö, että sen puoleen mielestäni erittäin hyvä hinta-laatusuhde, kun vielä ottaa huomioon sijainnin.

Kun saatiin laukut huoneeseen, käytiin gulashilla. Saatiin ihan hyvät ja halvat gulassit hotellin vierestä. Sitten pyörittiin loppupäivä ympäri kaupunkia ihmettelemässä. Illalla mentiin syömään LIHAA:
Eräässä kellaripaikassa sai kilon liha-annoksen savustettua possua melko halvalla. Oli melko rasvainen olo seuraavana päivänä kun heräsin.
    Eilen aamupalat syötiin Tescon ruokalassa. Sitten suunnattiin metrolla Vysehradin linnoituksen suuntaan. Sieltä mentiin katsomaan tätä kämppää. Matkan varrella nähtiin jonkintapainen sotilasseremonia, ja Pavel Bém! Se siellä oli seppelettä laskemassa, eräälle muistomerkille. Luettiin myöhemmin täällä kämpällä, että Tsekeissä oli jonkintapainen itsenäisyysjuhlapäivä.
    Sitten alkoi sataa. Mentiin keskustaan, ja juotiin siellä melkoisen kalliit irlantilaskahvit, jonka jälkeen palattiin hotellille. Sieltä syömään. Tällä kertaa paikka oli hieman kalliimpi, mutta ei ylihintainen. Loppuillasta vanhemmat menivät johonkin jazz-paikkaan, mutta itse tulin kämpälle nukkumaan.
    Tänään aamupalan metsästyksestä tuli episodi. Mentiin siihen samaiseen kuppilaan, jossa oltiin syöty gulassit perjantaina. Ukko ei vaan noteeranu meitä kymmeneen minuuttiin. Ei tullut kysymään, mitä tilataan, vaikka seisoi siinä 3 m päässä jotain tekstiä paperiin kirjoittaen. Aika ajoin se jotain laskua kävi siinä muille viemässä, muttei kiinnittänyt meihin huomiota, -> lähettiin mielenosoituksellisesti menemään. Tämän jälkeen päädyttiin erittäin ylihintaiseen ja vaatimattomaan aamupalapaikkaan. Sieltä lopulta hampaita kiristellen lähdettin Prahan linnan suuntaan, josta käveltiin mäki ylös Petrinin näköalatornille. Kun noustiin äitin kanssa korkeimmalle tasanteelle, tuuli erittäin kovaa. Itsellä iski pienoinen korkeanpaikankammo, kun oltiin siellä kymmeninen metrien korkeudessa ja tuuli niin, että piti pitää kaiteesta kiinni, että pysy pystyssä. Tarpeeksi siellä oltuamme laskettiin alas mäeltä takaisin kaupunkiin juna/ratikkalaitteella. Sitten osteltiin hieman tuliaisia, ja lopulta olikin jo aika palata takaisin kentälle. Menikin melko nopeasti tuo viikonloppu...

Ohessa isän ottama kuva huoneestani:
239750.jpgTässä Täällä istun tälläkin hetkellä. Pöytänä toimii silitysalusta. Ikkuna on auki, että internet (wlan) toimisi. Nyt signaali on sen verran parempi, että voin pitää ikkunaa kiinni, eikä ole siis niin kylmä! Takana lamppu. Katossa ei ole lamppua jostain syystä. Kyllä täällä silti näkee... Lisää kuvia tulee pian. Laitan kaikki vanhempien Prahan-vierailukuvat kotisivulle ladattavaksi täysillä resoluutiolla.

Nyt on klo 22:00 ja on aika alkaa miettiä nukkumaan menoa, joten hyvää yötä.